New York!

I lördags kom jag fram ungefär kl 14 till Newarks flygplats! Där fick vi gå igenom immigrationen och allt det där, och sen hämta våra väskor. Efter det mötte vi upp en från explorius som visade oss vägen till hotellet! När vi kom fram till hotellet, som ligger på andra sidan av flygplatsen, fick vi vänta ett bra tag på våra rum. Efter en timme fick alla svenskar sina rum, utom jag såklart… Vi var 9 stycken svenskar som flög från Arlanda och 5 st från södra Sverige som kom från Copenhagen! Efter yttligare en timmes väntan fick jag äntligen mitt rum, som det visade sig att jag skulle dela med en norsk och en tysk kille. Dom hade inte kommit än, så jag gick upp på rummet för att paxa den bästa sovplatsen såklart! I rummet finns en stor queensize säng och en bäddsoffa som inte är riktigt lika stor men ungefär. Jag snodde direkt bäddsoffan (eftersom den stora sängen skulle man få dela på). Sen kom dom andra två som insåg snabbt att dom skulle dela säng. Kände mig rätt smart där!

Sen var det ett möte efter någon timme och sedan en middag där jag hade beställt en cheeseburgare!

På kvällen satt vi några stycken och pratade för det mesta och sen badade jag och norrmännen i hotellets pool! (Alla verkade så trötta och gick och sov direkt, vilket jag inte kände för… Som vanligt..)

IMG_4265.JPG

Kommentera

