Lördag!

Dagen började med att det kom en dam från CETUSA (min amerikanska organisation) som skulle kolla läget bara, typ så att jag har en säng att sova i och så! Sen städade vi hela förmiddagen och plockade ihop utemöblerna eftersom snön antagligen kommer snart!!

Efter det så åkte jag, Rachel och Cooper till IKEA!! Ikea ligger i södra Denver så det tar typ en timme att köra dit men det var det värt! När vi kom dit så åt vi direkt, jag tog såklart Swedish meatballs. Rachel tog en laxmacka och Cooper bara bröd med ost i. Vi plockade på oss massa olika svenska saker som julmust, svenska fiskar, choklad, och faktiskt Marabous choklad!! Det roliga är att alla namn är på svenska.

IMG_4911IMG_4909

När vi ätit gick vi vidare i hela varuhuset och kollade. Dom gillade det verkligen! Här i USA är det lite av en status grej att ha ikea möbler. Vissa saker är faktiskt rätt dyra. När vi kollade runt på alla etiketter som va på svenska så frågade dom om nästan varje haha. Fick förklara sååå många svåra ord… Dom frågade vad stuva, ribba och sånna grejer vad det betydde. Skitsvårt att förklara… Vi köpte iaf tillslut 2 nya barstolar och lite smågrejer.

Efter allt så åkte vi hem och åt middag och kollade sedan en film! Filmen var slut vid typ 11 och jag tvättade lite samtidigt. När filmen va slut gick syskonen och sov. Jag och Cooper satt och pratade i typ 2 timmar om allt möjligt haha! Men det var så trevligt så! 🙂

IMG_4912 IMG_4917 IMG_4908

Kommentera

