Måndag!

Idag var ju en No School day. Men såklart så gällde det inte mig… 7:00 lämnade vi huset hemma och Cooper skjutsade mig Cenataurus. På vägen åt vi frulle på Mcdonalds! Nu har jag lärt mig vad man ska ta som frukost där! Tar numera alltid en apelsinjuice och ”big breakfast with hot cakes”! Inte för att jag räknar kalorier men frukosten utan juicen innehåller 1400 kalorier haha, det är ju nästan vad man behöver på en hel dag! Frukosten innehåller iaf ett hamburgerkött och scrambled eggs, en scones (med jordgubbssylt), 3 pannkakor med pancake syrup och en liten potatis grej! Asså vet inte hur jag ska klara mig utan pancake syrup i Sverige sen, så jävla gott!

Bussen lämnade skolan vid 7:30ish och styrde mot Colorado State University! Det ligger i Boulder och är ett väldigt fint college! Kostar typ 20 000 dollar att gå där per år! Alla blir ju lite sura när man säger att det är gratis i Sverige.. 🙂 När vi kom dit gick vi till The Stadium!

IMG_5044

Vi höll till på där VIP läktaren är!! Så bilden ovan är utsikten! 🙂 Det var sjukt fint där inne, riktigt fräscht! Alla var sjukt finklädda. Typ bara jag som inte hade kostym eller kostymbrallor haha! Jag hade skjorta, slips, chinos och ett par finskor som jag lånade hemifrån. Men det gick alldeles utmärkt!

Kände två sköna killar sen innan som jag hängde med!

IMG_5046

Klockan 9:48 hade jag min preptime. Då fick jag gå in i ett rum med massa andra och läsa på om min ”event situation”. Min uppgift var att hjälpa chefen på ”bus stop” restauranger (snabbmatrestauranger) att anställa folk som kan stanna där så länge som möjligt typ. För det kostar ju för företag att träna nyanställda, så man vill ju helst att dom inte ska sluta med en gång. Så jag skulle komma på idéer hur man ska komma åt folk som inte ska sluta på en gång och hur man får dom att stanna. Det var sjukt svårt att förklara det på engelska… För efter min preptime, så gick vi upp en trappa och gick in i ett rum med en domare. För henne förklarade jag mina idéer… Det gick väl lite halvbra hahah…

När det var klart gick vi och åt! För att komma till mathuset så gick man igenom campuset! Det var mycket folk och vördigt fint både ute och inne! 🙂

Matstället var magiskt… Vi betalade 10 dollar, och fick äta vad vi ville och hur mycket som helst. Det var ett hus fyllt med olika ställen med mat, huuuuur mycket som helst!! Det fanns ALLT! Pasta, pizza, asiatiskt, sushi, amerikanskt (hamburgare mm), flingor, typ som subway fast man gjorde det själv och kanske 5 ställen till! Det var sjukt haha. Jag skulle nästan kunna betala dom där 20 000 dollarna per år för att bo inne i det huset 😛 Till efterrätt fanns, alla olika sorters kakor, glass, morotskaka och allt! Asså jag var så mätt efter det där så ni anar inte.

IMG_5051 IMG_5052  IMG_5047 IMG_5048

Efter lite rundvandring och prisutdelning så åkte vi hem. När vi kom till skolan var det träning…. Mådde så dåligt haha. Hela dagen idag var det en stor band-tävling. Så vi sprang över till skolan så är nån kilometer bort och tränade istället! Men det gick väl bra ändå tycker jag! 🙂

IMG_5058

Campus Aerial

Vi höll till i huset längst till vänster som hör till stadion! 🙂

Kommentera

